مطالب مفید

لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا | بررسی مزیت های استفاده از این لیزر

تصویر لابیاپلاستی با لیزر - دکتر ندا سالاریه

لابیاپلاستی با لیزر جهت ترمیم لابیاها میباشد. بزرگ بودن و غیرقرینه بودن لابیامینورها علاوه بر اینکه از زیبایی ناحیه تناسلی کم میکند، میتواند در فعالیتهای روزمره نیز برای خانمها ایجاد اختلال کند. بسیاری از خانمها از اینکه نمیتوانند به راحتی به فعالیتها و ورزشهای خود ادامه دهند، همچنین به دلیل عدم توانایی پوشیدن لباسهای تنگ و عدم رضایت از رابطه جنسی هم برای خود و هم برای شریکشان، از بزرگ بودن لابیامینورهای خود شکایت دارند. لابیاپلاستی با لیزر راه حل این مشکل است.

روشهای عمل لابیاپلاستی

1) لابیاپلاستی با جراحی

در این روش ابتدا فرد تحت بیهوشی عمومی در بیمارستان قرار میگیرد. سپس با استفاده از تیغ جراحی بافت اضافی لابیا برداشته میشود. در نهایت محل برش بخیه زده میشود. استفاده از تکنیکهای جراحی برای انجام لابیاپلاستی اولین روش پیش برد روند این عمل بوده است اما امروزه روش دیگری هم موسوم به لابیاپلاستی به کمک لیزر روی کار آمده است که در ادامه به معرفی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

2) لابیاپلاستی با لیزر

در ابتدا پزشک با استفاده از کرم بی حسی و لیگنوکایین ناحیه درمان را بی حس میکند. سپس بافت اضافی لابیا با استفاده از لیزر برداشته میشود. لیزر روش ارجح است زیرا باعث انعقاد بافت در محل برش لیزر میشود و خونریزی را به حداقل میرساند و در نتیجه روش را ایمن تر میکند. علاوه بر این نیاز به بیهوشی ندارد و در مطب نیز قابل انجام میباشد. از آنجائیکه برشی در ناحیه انجام نمیشود، نیاز به بخیه ندارد.

دلایل بزرگ شدن لابیامینورها

1. حاملگی
  2. زایمان
  3. یائسگی
  4. افزایش بیش از حد وزن
  5. عامل ژنتیک

فواید عمل لابیاپلاستی

بزرگ بودن لابیامینورها منجر به عفونتهای ناحیه تناسلی میشود و هر اندازه هم که بهداشت رعایت شود به خاطر بزرگ بودن این لابیامینورها، محلی برای تجمع باکتریها و عفونتهای قارچی همچنان وجود خواهد داشت. زمانی که اضافههای لابیاها برداشته میشود و از نظر زیبایی لابیاها اصلاح میشوند، نه تنها از نظر ظاهری یک نمای ایده آلی برای ناحیهی تناسلی یک خانم ایجاد میشود، بلکه عفونتها نیز از بین میروند.

نکاتی که قبل از جراحی لابیاپلاستی باید رعایت شود

1. قبل از عمل بیمار باید به طور کامل معاینه شده باشد.
  2. آزمایشات مربوط به اختلالات انعقاد خون، عفونتهای احتمالی و آزمایش خون انجام شود.
  3. پریود یا خونریزیهای غیرطبیعی وجود نداشته باشد و بیمار در سلامت کامل باشد.
  4. تست پاپ اسمیر باید انجام شود.
  5. هیچ گونه تبخال یا زگیلی در ناحیه تناسلی فرد وجود نداشته باشد.

نکاتی که بعد از جراحی لابیاپلاستی باید مورد توجه قرار گیرد

معمولا مراقبتهای پس از جراحی لابیاپلاستی به انتخاب نوع جراحی توسط متخصص و جراح زنان بستگی دارد.

مراقبتهای پس از جراحیهای لابیاپلاستی به روش سنتی

1. معمولا بیمار باید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی زمانی که از بیمارستان مرخص شد از کمپرس یخ استفاده کند. به گونهای که ۱۰ دقیقه کمپرس گذاشته میشود و ۱۰ دقیقه برداشته میشود.
  2. بهتر است تا ۴۸ ساعت اول بیمار فعالیتهای جسمی شدید نداشته باشد.
  3. استراحت کامل به قطع خونریزی کمک بسیاری میکند.
  4. بهتر است تا دو هفته از رفتن به محل کار اجتناب کرد.
  5. تا دو ماه نیز از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

عمل لابیاپلاستی با لیزر

با وجود تمام پیشرفتهای پزشکی لابیاپلاستی با لیزر جز پرطرفدارترین جراحیها به شمار میآید. دلیل خواهان این نوع جراحیها بودن، کم تهاجمی بودن آنها است. معمولا لابیاپلاستی با لیزر در مطب با بی حسی موضعی قابل انجام است.

به همین منظور بیمار عوارض بیهوشی جراحی را نخواهد  داشت. در عمل لابیاپلاستی با لیزر جراحی برای فرد سبکتر بوده و کمتر به بخیه نیاز خواهد داشت.

شایان ذکر است، تکنیک به کارگرفته شده کاملا بسته به تبحر جراح زیبایی زنان در نتیجه جراحی تاثیر گذار خواهد بود. سعی نمایید در انتخاب جراح خود دقت لازم را داشته باشید تا از بروز عوارض ناشی از جراحی و به کار گرفتن دستگاه های غیر استاندارد پیشگیری نمایید.

لابیاپلاستی با لیزر برای چه کسانی مفید است؟

این جراحی زیبایی برای افراد زیر مناسب است، زنانی که:

• لابیای مینورشان بیش از حد بزرگ شده است.
  • سایز لابیای مینورشان به علت ورم ، سایش، باد کردن و زخم  تغییر میکند.
  • از ناهنجاری ورم مکرر، درد و احساس ناراحتی هنگام پوشیدن لباسهای تنگ، رنج میبرند.
  • سایز نامتعارف لابیای مینور در آنها، موجب مشکل در ظاهر و نازیبا شدن محل میشود.

عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر

عمل لابیاپلاستی با لیزر در صورتی که به درستی و توسط جراحی زیبایی زنان متبحر انجام گردد هیچ گونه عارضهای را برای فرد به همراه نخواهد داشت. برخی افراد از اینکه بر روی ناحیه کلیتوریس آنها تاثیر منفی بگذارد میترسند، به همین خاطر باید گفت عمل لابیاپلاستی هیچ گونه تاثیری بر روی این ناحیه نخواهد گذاشت.

عمل لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

به چند دلیل عمده لابیاپلاستی با لیزر روش بهتری نسبت به جراحی است.

برخی از این دلایل عبارتند از:

1. نیاز به بیهوشی ندارد.
  2. به دلیل عدم نیاز به تجهیزات بیمارستانی در مطب قابل انجام است.
  3. مدت زمان انجام با لیزر حدود 10 تا 20 دقیقه است در حالی که مدت زمان جراحی بیش از 40 دقیقه میباشد.
  4. هزینه کمتری نسبت به جراحی دارد زیرا هزینههای بیمارستانی و اتاق عمل را شامل نمیشود.
  5. نیاز به بخیه نداشته در نتیجه امکان ایجاد پوست اضافه وجود ندارد یا جای زخم برجای نمیگذارد.
  6. عوارضی از جمله عفونت و خونریزی بعد از اتمام کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: لیزر موی زائد سرطان زاست

تأثیر عمل لابیاپلاستی با لیزر

1. این روش اندازه و شکل ظاهری لابیا را تغییر میدهد که این موضوع میتواند باعث افزایش کیفیت زندگی فرد شود.
  2. زندگی جنسی او نیز به میزان قابل توجهی بهبود مییابد.
  3. پیشگری از بروز التهابات و عفونتهای احتمالی
  4. درمان اختلالات خونریزی
  5. منظم کردن دوره قاعدگی
  6. بهبود بارداری و شیردهی
  7. افزایش حساسیت لابیا و تحریک پذیری
  8. اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد.
  9. همچنین این عمل به مخاط طبیعی واژن هیچ گونه آسیبی وارد نمیکند.
  10. لابیاپلاستی دوران نقاهت زیادی ندارد و بیمار بعد از 72 ساعت قادر است که فعالیتهای روزمره را از سر بگیرد وبه امور روزانهی خود بپردازد.

آمادگی برای لابیاپلاستی با لیزر

مشاوره با متخصص زنان و آنالیز سابقه سلامتی بیمار توسط پزشک ، تعیین انگیزه بیمار از انجام این جراحی و انجام آزمایشات زنان مورد نیاز جهت تعیین علت ورم در واژن، از موارد مورد نیاز قبل از انجام این جراحی میباشد. دو هفته قبل از انجام لابیاپلاستی، بیمار از مصرف آسپیرین یا داروهایی با عملکرد مشابه، قرص ویتامین E ، داروهای ضد انعقاد خون و داروهای سرماخوردگی پرهیز کند. مصرف این داروها به طولانی شدن دوران نقاهت و افزایش خون ریزی منجر میشود.

سیگار کشیدن از سه روز قبل از انجام این جراحی باید به 2 تا 3 عدد در روز برسد. در صورت وجود عفونت در ناحیه مورد جراحی، با مصرف قرصهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، به درمان عفونت پرداخته و از دو هفته قبل از جراحی باید هرگونه عفونتی از بین رفته باشد. بیمار باید از 6 ساعت قبل از جراحی از مصرف مایعات و غذا خودداری کند. همچنین در صورت لزوم با انجام آزمایشهای خون، سنجش قند خون، سدیم، پتاسیم و فشار خون صورت میگیرد.

لابیاپلاستی یک راهکار درمانی یا زیبایی برای حل برخی از مشکلات زنان در ناحیه تناسلی است. اساساً انجام مشاورههای لازم درباره مشکلات در اندام تناسلی امری واجب است و دیگر هم چون گذشته، سخن گفتن در این باره نیازی به خجالت کشیدن ندارد. پزشکان متخصص زنان و جراحان زیبایی بخش بزرگی از نیازهای افراد را در این امر رفع میکنند. کافی است اگر شما نیز در این زمینه احساس ناراحتی از فرم و شکل واژن میکنید به یک متخصص زنان و زایمان با تجربه و حاذق مراجعه کنید.

لیزر مونالیزا برای چه منظور استفاده میشود؟

دانشمندان ایتالیایی موفق به ساخت لیزری شدند که میتواند کلاژنها را تحریک کند و این دستگاه را لیزر مونالیزا نام گذاری نمودند. عملکرد این دستگاه تقریبا شبیه کار جراحان زیبایی در تحریک کلاژنها برای جوان سازی پوست میباشد.

با استفاده از لیزر مونالیزا میتوان ناحیه تناسلی را بدون اینکه سبب لیفت پوست این ناحیه گردد، زیبا و جوان کنید. این عمل در سه جلسه و به صورت چند هفته در میان و بدون احساس درد میباشد و مدت زمان انجام آن حدودا 5 تا10 دقیقه میباشد.

برخی از پزشکان برای قطعی شدن نتایج درمان پیشنهاد میکنند، بیماران سالی یک بار این عمل را دوباره تکرار نمایند، البته باید خاطر نشان کرد که قبل از انجام عمل با استفاده از لیزر مونالیزا باید به پزشک زنان مراجعه نمایید. تنها در صورتی که پزشک اجازه دهد میتوانید از این عمل برای زیبا سازی واژن استفاده نمایید.

نحوه کار لیزر مونالیزا در عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

برای جلوگیری از عوارض احتمالی مانند سوختگی، در اثر عمل با لیزر مونالیزا، بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود. عملکرد لیزر مونالیزا به این صورت است که بعد از حذف سلولهای مرده به رشد سلولهای جدید و کلاژن کمک میشود. همچنین میتوان برای درمان بیماریهای زنان مانند عدم کنترل ادرار، مشکلات پس از دوران بارداری، یائسگی و نیز نازک شدن دیوارههای واژن یا آتروفی واژن از لیزر مونالیزا استفاده کرد.

این عمل که مورد تائید سازمان FAD آمریکا قرار گرفته است به این صورت انجام میشود که بعد از انجام معاینات لگنی توسط پزشک متخصص ناحیه واژن را با کرم بی حس میکنند تا افراد احساس درد نداشته باشند. سپس لیزر مونالیزر در لبه های واژن یک مسیر نازک را باز میکند و بعد از آن در این ناحیه جریان خون دوباره به حالت قبلی خود برگشته و بهبود مییابد و در نهایت سبب تولید یک بافت جوان و سالم  در ناحیه واژن میشود.

بیشتر بخوانید: ویدئو لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا چه مزیتهایی دارد؟

بسیاری از بانوان برای بیماریهای ناحیه تناسلی خود از انجام عملهای جراحی که دارای خطرات و درد کمتری هستند استفاده میکنند. از روشهایی که اغلب برای انجام درمان ناراحتیهای واژن استفاده میشود لیزر واژن با مونالیزا میباشد. از مزیتهای این روش میتوان به چند مورد اشاره نمود، از جمله:

1. در این روش از تیغ جراحی که به عنوان یک روش تهاجمی شناخته میشود، استفاده نمیکنند.
  2. احتمال قرارگیری افراد در معرض خطر بسیار کم میباشد و این روش تقریبا ایمن میباشد.
  3. این روش محدودیت سنی ندارد و همه بانوان در هر سنی میتوانند آن را انجام دهند.
  4. التهابهای موجود در واژن را از بین میبرد و بهبود میبخشد.
  5. در روش لیزر با مونالیزا برای بهبودی نیاز به سپری کردن زمان زیادی ندارید.
  6. این روش با استفاده از لیرز انجام میشود و در آن بیمار دردی را حس نمیکند.
  7. در این روش از بیهوشی یا داروهای بی حس کننده استفاده نمیشود.