خدمات

لیزر موی زائد سرطان زاست

لیزر موی زائد سرطان زاست

ارتباط لیزر موی زائد و سرطان آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست ؟ لیزر یک روش غیر تهاجمی است که برای از بین بردن موهای زائد بدن از آن استفاده می شود. این مطلب که از بین بردن موهای زائد با لیزر منجر به سرطان میشود و آیا لیزر موی زائد سرطان زاست بی اساس است. لیزرها مخصوص این طراحی شدهاند که از سلول های پوست عبور کنند و تنها فولیکول های مو را که در عمق پوست قرار دارند هدف بگیرند.

لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده میشود مقدار کمی تشعشع ایجاد میکند. البته این تشعشع مضر نیست و هیچ مدرکی برای این موضوع وجود ندارد که استفاده از لیزر منجر به سرطان پوست میشود. شایعات بسیاری در این زمینه وجود دارد .به طور کلی می توان از اشعه ایکس و گاما به عنوان خطرناک ترین اشعات ممکن نام برد.این نوع تشعشعات یون ساز و دارای فرکانس بالا هستند.عبور این تشعشعات یونساز از بدن به طور مستقیم به دی ان ای فرد آسیب رسانده و موجب سرطان می شود.

مشاوره لیزر موی زائد در شمال تهران

سازمان غذا و دارو آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است در دستگاه های لیزر از پرتو یونیزه نشده بهره گرفته می شود.انرژی استفاده شده در نور لیزر تنها در سطح پوست مانده و آسیبی به فرد وارد نمی کند. این امواج تنها برای غیرفعال کردن فولیکول های مو ایجاد گرما می کنند.

لیزر در آرایشگاهها و باشگاههای ورزشی ممنوع

لیزر باید در مکانی انجام شود که پزشک متخصص در آنجا حضور داشته و زیر نظر او انجام شود.بنابراین این کار باید در کلینیک لیزر ، پوست و زیبایی انجام شود.

انجام لیزر برای چه کسانی ممنوع است ؟

به طور کلی تا 2 الی 3 ماه قبل و بعد از لیزر باید آفتاب گرفت زیرا باعث افزایش لک و سوختگی می شود.همچنین پزشکان زنان باردار را از انجام لیزر منع می کنند چرا که اگر سوختگی در فرد رخ دهد ،بهبود آن زمان بیشتری می برد.

لیزر موی زائد سرطان زاست

ارتباط لیزر با ناباروری : در رابطه با این سوال که آیا لیزر باعث ناباروری می شود یا خیر باید گفت به دلیل آن که پرتو به زیر پوست نفوذ نکرده و تخمدان را تحت تاثیر قرار نمی دهد ،نمی تواند موجب ناباروری شود.
اما به طور کلی به زنان باردار و یا زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می شود پیش از انجام لیزر حتما با پزشک مشورت کنند.

بهترین جراح زنان در شمال تهران

آیا واقعا لیزر موی زائد سرطان زاست

همانطور که قبلا هم گفته شد لیزر روشی غیر تهاجمی است که عوارضی جزئی دارد مثل حساسیت.بهتر است پزشک در ابتدا بر روی قسمت کوچکی از پوست آن را تست کند و سپس برای کل بدن آن را انجام دهد. اما مسئله ای که به اشتباه شایع شده است این است که برای انجام هر کاری اقدام به انجام لیزر می شود که در دراز مدت می تواند مشکل ساز شود.

عوارض جانبی لیزر

تمام استانداردها باید در حین لیزر رعایت شود.پس از انجام لیزر ممکن است دچار عوارض جزئی شوید که این عوارض عبارت اند از سوزش و قرمزی پوست:

برخی از افراد ممکن است دچار حساسیت های جزئی از جمله قرمزی و تورم شود که کوتاه مدت بوده و پس از چند ساعت از بین می رود.

تغییر در رنگ پوست: این احتمال وجود دارد قسمت های لیزر شده دستخوش تغییر در رنگدانه ها شود.قسمت های تیره تیره ،روشن تر و قسمت های روشن تر ،تیره تر شود.

جراحت در چشم: به دلیل آسیب پذیر بودن چشم ها یکی از حساس ترین قسمت های لیزر،لیزر صورت است.به همین خاطر حتما باید از عینک مخصوص جهت محافظت از چشم ها استفاده نمود.

همچنین می توان از جمله عوارض احتمالی به پوسته پوسته شدن و عفونت پوست نیز اشاره داشت.

حتما بخوانید : عمل کیست تخمدان چگونه است

چه زمانی پس از لیزر باید به پزشک مراجعه کرد

اگر پس از انجام لیزر دچار احساس ناخوشایندی نظیر قرمزی و یا تورم شدید به جهت جلوگیری از عفونت پوستی به پزشک مراجعه فرمایید. مشاوره سریع با پزشک می تواند مانع از بروز هرگونه عوارض جدی تر شود.

و در آخر

توصیه می شود پیش از انجام لیزر حتما تمام جوانب اعم از رعایت بهداشت ،حضور پزشک در کلینیک ،دستگاه هایی که استفاده می شود و… را بررسی کنید.