لینک های ضروری

جراحی زیبایی گوش در تهران

جراحی زیبایی گوش در تهران

جراحی زیبایی گوش در تهران : گوش‎ها از اعضای چهره هستند که می‎توانند تاثیر بسیاری در زیبایی آن داشته باشند. برخی افراد ممکن است از بدو تولد گوش‎هایی نامتقارن، افتاده و یا بد حالت داشته باشند. همچنین ممکن است نقص گوش در بزرگسالی بنا به دلایل مختلفی چون حادثه بروز یابد. اگرچه می‎توان این نقص را به کمک موهای سر پوشاند اما بهتر است جهت افزیش زیبایی و در پی آن افزایش اعتماد به نفس این نقص برطرف شود. امروزه به کمک پیشرفت عمل پزشکی می‎توان با جراحی زیبایی گوش که به آن عمل اتوپلاستی گویند ظاهری زیباتر برای گوش‎ها ایجاد نمود. این جراحی زیبایی قابل اجرا برای تمام افراد و در سنین مختلف است اما بهتر می‎باشد تا در سن پیش از شش سالگی انجام گیرد. عمل جرحی گوش بنا به هدف انجام آن انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر عمل جراحی زیبایی گوش و یا اتوپلاستی می‎پردازیم.

انواع عمل جراحی زیبایی گوش

هدف کلی از انجام عمل جراحی زیبایی گوش در تهران ایجاد حالت و فرم بهتر برای آن است. بنابراین این جراحی انواع گوناگونی دارد. از جمله مهم‎ترین انواع جراحی گوش باید به موارد زیر اشاره شود:

  • جراحی بزرگ کردن گوش

این جراحی که به آن میکروتیا نیز گویند در صورتی تجویز می‎شود که پینا رشد کافی نداشته باشند و یا به طور کلی وجود نداشته باشند.

  • جراحی اتوپکسی

گوش‎های بیرون زده نیاز به انجام جراحی اتوپکسی دارند تا حالتی صاف یابند و به سر نزدیک‎تر شوند.

  • جراحی کوچک کردن گوش

این جراحی زیبایی نیز منجر به کاهش اندازه پینای گوش می‎شود که در پی آن گوش‎های بزرگ سایز کوچک‎تری می‎یابند.

جراحی زیبایی گوش برای بزرگسالان تحت بی‎حسی موضعی و برای کودک تحت بی‎هوشی عمومی انجام می‎شود. برای این جراحی یک برش کوچک در پشت گوش ایجاد می‎شود که پس از اتمام عمل بخیه زده می‎شود. این جراحی اسکار چندانی از خود برجای نمی‎گذارد و اسکار باقی مانده در پشت گوش قرار دارد که دیده نمی‎شود.

مزایا و عوارض

عمل جراحی زیبایی گوش در تهران مزایای بسیاری برای فرد به همراه دارد که مهمترین آن افزایش زیبایی و اعتماد به نفس فرد است. گوش‌ها تاثیر بسیاری در چهره هر فرد دارد بنابراین عدم تناسب آن چندان جالب نیست. بر همین اساس جراحی زیبایی گوش محبوبیت بسیاری دارد. البته لازم به ذکر است این جراحی زیبایی در کنار مزایای بسیاری که برای فرد به همراه دارد می‌تواند منجر به بروز مشکلات و عوارضی نیز گردد. هرچند که این مشکلات با توجه به رعایت نکات ضروری توسط فرد و انجام عمل جراحی به کمک پزشک متخصص قابل کنترل و پیشگیری است اما بهتر است فرد پیش از شروع جراحی آن‌ها را بشناسد و با علم کامل اقدام به آن نماید‌. از جمله این مشکلات می‌توان به عدم کسب نتیجه مطلوب و عفونت اشاره نمود. همچنین در برخی موارد ممکن است گوش‌ها با یکدیگر تقارن لازم را نداشته باشند و یا با سایر اجزا صورت تناسب کافی نداشته باشند.

بهترین جراح زنان در تهران

البته لازم به ذکر است به ذکر است برخی عوارض کوتاه مدت و موقتی بوده و به مرور زمان از بین می‌رود. مانند احساس درد و بی‌حسی گوش که ممکن است حتی تا چند ماه پس از جراحی ادامه داشته باشد. قرمزی، کبودی و تورم گوش نیز از این دست عوارض کوتاه مدت است.

نکات ضروری قبل و بعد از جراحی زیبایی گوش

اگرچه نقش پزشک معالج در روند درمان اهمیت بسیاری دارد اما لازم است تا فرد نیز برخی نکات ضروری قبل و بعد از جراحی را رعایت نماید تا نتیجه حاصل مطلوب باشد. نکاتی که فرد لازم است تا قبل و بعد از جراحی رعایت نماید بنا به نوع عمل زیبایی، سن فرد و سایر عوامل تاثیرگذار متفاوت است. پزشک پیش از شروع روند جراحی این نکات را به اطلاع بیمار می‎رساند. از جمله مهم‎ترین این نکات عبارت است از:

  • تا زمان باز شدن پانسمان گوش نباید آب بر روی آن بریزد در نتیجه استحمام ممنوع است.
  • لازم است از حرکت گوش‎ها و یا فشار وارد کردن بر آن تا بهبودی کامل اجتناب گردد. به هنگام خواب بهتر است فرد به پشت بخوابد.
  • از انجام فعالیت سنگین تا بهبودی کامل خودداری نمایید.
  • شنا کردن و رفتن به استخر تا هشت هفته پس از جراحی ممنوع است.
  • دو هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری نمایید.
  • از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‎های الکلی دو هفته قبل و بعد از جراحی زیبایی بپرهیزید.
  • مصرف داروهای تجویزی پزشک در زمان مقرر اهمیت بسیاری دارد.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب پس از جراحی بسیار مهم است. این رژیم غذایی به افزایش روند بهبودی فرد کمک شابانی می‌نماید. لازم به ذکر است رژیم غذایی پس از جراحی باید شامل مواد غذایی باشد که از یبوست پیشگیری می‌نماید. یبوست می‌تواند بر شنوایی فرد تاثیر مستقیمی داشته باشد.

هزینه عمل جراحی زیبایی گوش در تهران

هزینه عمل جراحی زیبایی گوش پس از معاینه فرد توسط بیمار تعیین می‎شود زیرا این هزینه تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. از جمله مهم‎ترین عوامل موثر بر این هزینه لازم است تا به مواردی چون نوع عمل جراحی، هدف از انجام آن، شرایط فردف سن بیمار، هزینه‎های بیمارستان، دستمزد پزشک و… اشاره نمود. هزینه ناشی از عمل جراحی زیبایی گوش اغلب تحت پوشش شرکت‎های بیمه قرار نمی‎گیرد. زیرا این شرکت‎ها هزینه‎های ناشی از جراحی‎های درمانی که برای سلامتی فرد و کیفیت زندگی او مفید است را متقبل می‎شود. اما بهتر است پیش از اقدام به این عمل جراحی با شاور بیمه خود مشورت نمایید.

انتخاب پزشک مناسب

انتخاب پزشک مناسب برای انجام جراحی زیبایی گوش اهمیت بسیاری دارد. تقش پزشک در روند درمان و نتایج حاصل از آن غیر قابل انکار است. در صورتی که پزشک تجربه و مهارت کافی نداشته باشد ممکن است روند درمان با موفقیت همراه نباشد و یا منجر به بروز مشکلات و عوارض بسیاری برای فرد گردد. بنابراین ضروری است تا در این انتخاب دقت و حساسیت بسیاری انجام گیرد.