خدمات, لینک های ضروری, مطالب مفید

میکروپیگمنتیشن در تهران

میکروپیگمنتیشن در تهران : مو نقش بسیر مهمی در زیبایی چهره هر فرد دارد. به نحوی که ریزش آن و یا کم پشت بودن ابرو می‎تواند تاثیر نامطلوبی در اعتماد به نفس فرد داشته باشد. روش‎ی بسیاری برای برطرف کردن این کم پشتی وجود دارد. در صورتی که موی سر دچار ریزش و کچلی گردد می‎توان به کمک کاشت مو آن را ترمیم نمود. اما در صورتی که ابرو دچار کم پشتی شود و یا تارهای نازک و کم رنگی داشته باشد می‎توان از روش میکروپیگمنتیشن استفاده نمود.

یک تکنیک پزشکی است که به عنوان آرایش نمه دائم شناخته می‎شود. میکروپیگمنتیشن تنها برای ابرو استفاده نمی‎شود و قابل اجرا به عنوان خط لب، خط چشم، رژ لب و… نیز است. لازم به ذکر است تکنیک تنها کاربرد زیبایی ندارد و در صنعت پزشکی نیز بسیار محبوبیت دارد. پزشکان از این روش برای از بین بردن جای اسکار و یا لک‎ها و جای سوختگی نیز استفاده می‎کنند. در ادامه به بررسی بیشتر تکنیک پزشکی میکروپیگمنتیشن می‎پردازیم.

چگونگی میکروپیگمنتیشن در تهران

تکنیک پزشکی میکروپیگمنتیشن تقریبا مشابه با انجام تتو می‎باشد با این تفاوت که بدون درد و خونریزی انجام می‎گیرد و مانند تتو پررنگ و نامرتب نیست و بسیار طبیعی‎تر است. در این فرایند رنگدانه‎های زیست سازگار به کمک یک دستگاه مخصوص به عمق مشخصی از پوست تزریق می‎شود. این تکنیک بدون آسیبی به پوست و با کم‎ترین تهاجم به افزایش زیبایی چهره کمک شایانی می‎نماید.

همان طور که پیش‎تر مطرح شد میکروپیگمنتیشن  کاربرد پزشکی و درمانی نیز دارد. پزشکان برای برطرف کردن جای زخم و یا قسمت‎هایی از پوست که دچار تغییر رنگ شده است و یا ماه گرفتگی نیز از تکنیک میکروپیگمنتیشن استفاده می‎کنند. در این روش پزشک رنگ منطبق با پوست فرد را ساخته و در قسمت‎های ناهمگون به لحاظ رنگ تزریق می‎نمایند.

مزایا و عوارض ناشی

به دلیل تهاجم بسیار کم و مزایای بسیار زیادی که دارد در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله بارزترین مزایای این تکنیک پزشکی باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • افزایش زیبایی ظاهری
  • ظاهری پرپشت‎تر ابروها
  • پیشگیری از حساسیت و آلرژی به لوازم آرایشی
  • از بین رفتن جای زخم و یا لک‎هایی با تفاوت رنگ
  • بهبود حالت چهره

جراح زنان خوب در تهران

اما لازم است بدانید میکروپیگمنتیشن علاوه بر مزایایی که به همراه دارد ممکن است در برخی موارد نادر منجر به بروز عوارض و مشکلاتی برای فرد نیز گردد. البته در صورتی که این تکنیک توسط یک فرد ماهر و باتجربه انجام گیرد و تمام موارد بهداشتی رعایت شود می‎توان بروز عوارض ناشی از آن را کاهش داد. از جمله برخی از عوارض ناشی از میکروپیگمنتیشن لازم است به موارد زیر اشاره شود:

  • امکان انتقال بسیاری از بیماری‎های ویروسی و واگیردار مانند هپاتیت و یا ایدز در صورت عدم رعایت بهداشت و یا عدم استفاده از ابزار یکبار مصرف وجود دارد. همچنین در صورتی که از رنگ‎های استاندارد استفاده نشود تمکان ابتلا به بیماری‎های مختلف وجود دارد.
  • این روش قابل بازگشت نیست. اگرچه در صورت تغییر سلیقه فرد می‎توان آثار ناشی از آن را کم‎رنگ‎تر نمود اما توجه داشته باشید معیارهای زیبایی مدام در حال تغییر است.
  • ابتلا به عارضه پوستی و حساسیت با گذشت زمان در قسمت مورد نظر وجود دارد.
  • تکرار بیش از حد میکروپیگمنتیشن می‎تواند منجر به ایجاد گوشت اضافه در اثر تکرار خراش‎ها و تزریق گردد.

توجه داشت معایب مذکور ناشی از میکروپیگمنتیشن در واقع تا حد زیادی وابسته به فردی است که این تکنیک را برای فرد انجام می‎دهد. به این معنا که در صورتی که فرد تجربه و مهارت کافی داشته باشد و از ابزار استریل و باکیفیت استفاده نماید امکان بروز عوارض آن کاهش می‎یابد و فرد می‎تواند از نتایج مثبت آن رضایت کامل داشته باشد.

هزینه انجام میکروپیگمنتیشن در تهران

هزینه انجام میکروپیگمنتیشن در تهران وابسته به عوامل بسیاری است. بنابراین پیش از مراجعه به پزشک نمی‎توان هزینه دقیق آن را تعیین نمود. از جمله موارد موثر در تعیین این هزینه لازم است تا به مواردی چون محل انجام ، نوع درمانی و یا زیبایی آن، کیفیت مواد مورد استفاده و… اشاره نمود.

مکان مناسب برای انجام میکروپیگمنتیشن

امروزه تکنیک زیبایی میکروپیگمنتیشن در اغلب سالن‎های زیبایی قابل اجرا است. اما توجه داشته باشید ممکن است افرادی که در این دست مکان‎ها اقدام به انجام میکروپیگمنتیشن می‎نمایند دوره لازم را نگذرانده باشند و به صورت تجربه انجام آن را فرا گرفته باشند. در این صورت امکان بروز مشکلات و عوارض ناشی از این تکنیک بر مزایای آن قالب خواهد بود. بنابراین ضروری است تا در انتخاب محل مورد نظر دقت و حساسیت بسیاری به کار برده شود.

اما در خصوص انجام تکنیک درمانی میکروپیگمنتیشن در تهران لازم به ذکر است که انجام آن باید توسط پزشک زیبایی متخصص انجام گیرد. زیرا در صورت عدم مهارت و دقت کافی ممکن است رنگ ساخته شده و مورد استفاده با رنگ پوست فرد تفاوت داشته باشد و یا روند تزریق به درستی انجام نگیرد که منجر به نتایج نامطلوبی می‎گردد.

میزان ماندگاری نتایج

آرایش نیمه دائم همان طور که از نام آن پیدا است روشی دائمی نمی‎باشد و با توجه به برخی عوامل با گذشت زمان محو می‎شود البته به طور کامل از بین نمی‎رود. مدت زمان ماندگاری این نتایج حاصل از این تکنیک با توجه به مواردی چون جنس زنگ، ابزار مورد استفاده، شرایط پوستی فرد، مجاورت با هوا و اشعه ماورای بنفش و… از یک سال تا پنج سال متفاوت است. بنابراین نیاز است تا مورد ترمیم و انجام مجدد قرار گیرد.