لینک های ضروری

جراحی زیبایی رفع غبغب در تهران

جراحی زیبایی رفع غبغب در تهران

جراحی زیبایی رفع غبغب در تهران : حد فاصل گردن و چانه غبغب نام دارد. تناسب اندازه غبغب و سایر اجزا صورت اهمیت بسیاری در زیبایی فرد دارد. در برخی موارد ممکن است بنا به دلایلی چون اضاف وزن در این قسمت بافت اضافه جمع شود و حالتی چاق‎تر از حد معمول برای فرد ایجاد نماید و یا بنا به دلایلی چون افزایش سن و از دست دادن وزن اضافه پوست حالت ارتجاعی خود را از دست دهد و حالتی افتاده پیدا کند. افتادگی غبغب منجر به پیرتر دیده‎ شدن فرد می‎شود.

بر همی اساس افرادی که حالت غبغب آن‎ها از تناسب خارج می‎شود اغلب به دنبال برطرف کردن آن هستند. از بین بردن بافت چربی اضافه غبغب و یا افتادگی آن به روش‎های مختلف پزشکی و یا خانگی قابل انجام است. اما لازم است پیش از انجام روش‎های خانگی با پزشک متخصص مشورت شود زیرا این روش‎ها اغلب منجر به ایجاد حساسیت و یا آلرژی می‎گردد. روش‎های پزشکی مختلفی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد. روش منتخب توسط پزشک و با توجه به شرایط فرد انتخاب می‎شود. در ادامه به بررسی انواع عمل جراحی زیبایی غبغب می‎پردازیم.

علل بزرگ شدن غبغب

بزرگ شدن غبغب و حالت افتاده آن ممکن است بنا به دلایل مختلفی بروز یابد. از جمله این دلایل باید به موارد زیر اشاره شود:

  • اضافه وزن
  • کاهش وزن اضافه
  • ژنتیک
  • افزایش سن
  • عقب رفتگی چانه
  • از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست بنا به دلایلی چون در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفتن

انواع عمل جراحی غبغب در تهران

پیش از نام بردن انواع روش عمل جراحی غبغب لازم به ذکر است غبغب به دو نوع تقسیم می‎شود. دسته اول غبغب کاذب نام دارد به این معنا که فرد به علت چانه عقب رفته گمان بر داشتن غبغب دارد. برای درمان این دست افراد جراحی فک و یا پروتز چانه تجویز می‎شود. زیرا با تغییر حالت چانه صورت فرمی بهتر می‎یابد و غبغب از بین می‎رود. جراحی زیبایی زنان در تهران اما دسته دوم دارای غبغب واقعی هستند به این معنا که بنا به یکی از دلایل مذکور غبغب آن‎ها بزرگ‎تر از حالت عادی است. برای این دسته روش‎های عمل زیبایی مختلفی قابل تجویز است که پزشک با توجه به شرایط فرد بهترین آن را تجویز می‎نماید. از جمله شایع‎ترین انواع عمل جراحی زیبایی غبغب باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • جراحی غبغب

عمل جراحی رفع غبغب در تهران به دلیل دشواری آن چندان مورد تجویز قرار نمی‎گیرد. این عمل زیبایی تحت بی‎هوشی انجام می‎گیرد و دوران نقاهت سختی دارد.

  • لیپوساکشن غبغب

این روش عمل زیبایی به نسبت سایر انواع آن مقرون به صرفه‎تر بوده و تنها 30 دقیقه به طول می‎انجامد. لیپوساکشن غبغب تحت بی‎حسی موضعی انجام می‎گرد. پزشک در زیر چانه فرد برشی به طول سه الی چهار میلی‎متر ایجاد می‎نماید و از این طریق به کمک یک لوله باریک استیل چربی‎های سوزانده شده را خارج می‎نماید.

  • لیپوماتیک غبغب

لیپوماتیک غبغب نیز مانند لیپوساکشن است. در این روش زیر پزشک پس از بی‎حسی موضعی برشی در زیر چانه ایجاد می‎نماید تا بتواند از طریق آن چربی‎های اضافه را خارج نماید. اما لازم به ذکر است تفاوت این دو روش با یکدیگر به نحوی خارج کردن چربی مربوط است. در لیپوماتیک بر خلاف لیپوساکشن بافت چربی سوزانده نمی‎شود و پس از تخریب آن توسط مکنده مخصوص ساکشن می‎شود.

  • لیفت گردن

در صورتی که غبغب ایجاد شده بنا به افتادگی پوست و از بین رفتن حالت ارتجاعی آن باشد پزشک روش لیفت را برای فرد تجویز می‎نماید. در این روش پوست صورت و گردن کشیده می‎شود و مقدار اضافه آن برداشته می‎شود.

جراح زنان در شمال تهران

مزایای ناشی از جراحی غبغب

عمل جراحی زیبایی غبغب تهران مزایای بسیاری را به همراه دارد. همان طور که مطرح شد این عمل زیبایی به کمک روش‎ها و تکنیک‎های مختلف قابل اجرا است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اما به طور کلی برداشت غبغب و از بین بردن آن مزایای بسیاری را برای فرد به همراه دارد که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره شود:

  • افزایش زیبایی و در پی آن افزایش اعتماد به نفس
  • کمتر دیده شدن سن فرد
  • کمتر دیده شدن وزن فرد

اما لازم به ذکر این این عمل زیبایی در کنار مزایایی که برای فرد به همراه دارد ممکن است در برخی موارد منجر به بروز برخی مشکلات و عوارضی نیز گردد. پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از این عمل زیبایی در صورتی که فرد نکات ضروری قبل و بعد آن را رعایت نماید و پزشک معالج تجربه کافی برای انجام آن را داشته باشد تا حد زیادی امکان پذیر است. البته این عوارض در اغلب موارد موقتی بوده و به مرور زمان از بین می‎رود.

برخی از عوارض ناشی از جراحی زیبایی رفع غبغب عبارت است از:

  • درد، بی‎حسی، کبودی، تورم که موقتی است
  • عفونت
  • عدم کسب نتیجه مطلوب
  • عدم تقارن و تناسب

نکات ضروری برای انجام جراحی زیبایی غبغب

کسب نتیجه مطلوب از جراحی زیبایی غبغب و بهبود روند آن نیازمند رعایت برخی نکات و موارد ضروری است. این نکات بنا به نوع جراحی و سایر عوامل تاثیرگذار متفاوت می‎باشد. پزشک معالج پیش از شروع عمل جراحی این نکات ضروری را به اطلاع فرد می‎رساند. به طور کلی لازم است به موارد زیر در این خصوص اشاره شود:

  • اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون دو هفته پیش از شروع جراحی و پس از آن
  • خودداری از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‎های الکلی دو هفته قبل و بعد از جراحی
  • رعایت رژیم غذایی مناسب
  • استراحت کافی
  • پرهیز از انجام فعالیت‎های سنگین

انتخاب پزشک مناسب رفع غبغب در تهران

مهم‎ترین گام برای تجربه یک جراحی موفقیت آمیز با نتایج مطلوب انتخاب پزشک مناسب است. این انتخاب می‎تواند در روند جراحی بسیار موثر باشد و نتایج آن را دستخوش تغییراتی قرار دهد. در صورتی که پزشک معالج تجربه و مهارت کافی نداشته باشد نمی‎تواند روش درمانی مناسبی را برای بیمار تجویز نماید در نتیجه نتایج حاصل از آن مطلوب نخواهد بود و ممکن است منجر به بروز مشکلات و عوارض بسیاری برای فرد گردد. بنابراین ضروری است تا این انتخاب با دقت و حساسیت بسیار صورت گیرد.

میزان ماندگاری نتایج جراحی غبغب

نتایج جراحی زیبایی رفع غبغب در تهران در اغلب موارد با موفقیت همراه است. اما میزان ماندگاری این نتایج مطلوب تحت تاثیر عوامل و موارد بسیاری است. در صورتی که فرد نکات ضروری را رعایت نماید و پزشک تجربه کافی برای انجام این جراحی را داشته باشد می‎توان انتظار نتایجی ماندگار از آن داشت در غیر این صورت نیاز به انجام مجدد جراحی ایجاد می‎شود. همچنین لازم به ذکر است این جراحی زیبایی نیز مانند سایر جراحی‎های زیبایی پوست تحت تاثیر روند پیری قرار می‎گیرد و نمی‎تواند تاثیر این روند را از بین برد. بنابراین ممکن است با افزایش سن مجدد غبغب دچار افتادگی گردد.