لینک های ضروری

جراحی زیبایی لیفت گردن تهران

جراحی زیبایی لیفت گردن

پوست اولین قسمت از بدن است که زودتر از سایر قسمت‎های بدن علائم پیری در آن مشهود می‎گردد و پوست گردن نیز به نسبت پوست سایر قسمت‎های بدن زودتر دچار پیری و افتادگی می‎شود زیرا خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. بر همین اساس جراحی زیبایی لیفت گردن در میان افراد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. جراحی زیبایی لیفت گردن در واقع با کشیدن پوست و برداشت قسمت اضافه آن به بهبود زیبایی و کاهش اثرات پیری کمک شایانی می‎نماید. جراحی لیفت گردن ممکن است بنا به تشخیص پزشک همزمان با سایر انواع جراحی‎های زیبایی همراه باشد.

چگونگی انجام لیفت گردن

جراحی زیبایی لیفت گردن در واقع نوعی جراحی سرپایی است که برای انجام آن به نسبت شرایط بیمار و تشخیص پزشک ممکن است از بی‎هوشی عمومی و یا بی‎حسی موضعی استفاده شود. پس از بی‎حسی یک برش به اندازه معین بر روی گردن ایجاد می‎شود. محل ایجاد این برش و اندازه آن نیز براساس میزان افتادگی پوست تعیین می‎شود. سپس پوست اضافه جدا شده و در صورت تشخیص پزشک میزان چربی اضافه نیز خارج می‎شود. بخیه شدن برش‎ها در مرحله پایانی این جراحی زیبایی قرار دارد.

لازم به ذکر است جراحی زیبایی لیفت گردن بنا به تشخیص پزشک ممکن است به صورت همزمان با سایر جراحی‎ها انجام گیرد. از جمله این دست جراحی‎های تکمیلی می‎توان به لیپوساکشن، سرویکوپلاستی و پلاتیسماپلاستی اشاره نمود.

مزایا و عوارض جراحی زیبایی لیفت گردن

جراحی زیبایی لیفت گردن به دلیل مزایای بسیاری که دارد در بین افراد محبوبیت زیادی دارد. مهم‎ترین مزیت این جراحی زیبایی افزایش اعتماد به نفس در پی ایجاد ظاهری جوان‎تر است. اما لازم است بدانید این جراحی علاوه بر مزایایی که به همراه دارد می‎تواند منجر به بروز مشکلات و عوارضی نیز گردد. البته بروز این عوارض احتمالی است و در صورتی که پزشک تجربه لازم برای انجام این جراحی را داشته باشد می‎توان از بروز عوارض آن جلوگیری نمود. برخی از عوارض کلی انجام جراحی زیبایی لیفت گردن عبارت است از:

  • درد، بی‎حسی، کبودی، تورم
  • عفونت
  • عدم تناسب
  • عدم کسب نتیجه مطلوب
  • باقی ماندن جای زخم و یا اسکار

نکات ضروری در جراحی زیبایی لیفت گردن

همان طور که پیشتر مطرح شد برای کسب نتایج مطلوب از این جراحی و بهبود روند جراحی لازم است تا فرد برخی موارد ضروری را قبل و بعد از جراحی رعایت نماید. این موارد ممکن است بنا به شرایط بیمار و تشخیص پزشک در افراد متفاوت باشد. پزشک پیش از شروع روند درمان این نکات را به اطلاع فرد می‎رساند. برخی از مواردی که لازم است فرد رعایت نماید عبارت است از:

  • مصرف نوشیدنی‎های الکلی و استعمال دخانیات دو هفته پیش از جراحی و پس از آن ممنوع است. این مهم می‎تواند منجر به کاهش روند بهبودی گردد.
  • داروهای رقیق کننده خون از انعقاد آن در زمان مقرر جلوگیری می‎نماید. بنابراین ضروری است تا یک هفته قبل و بعد از جراحی مصرف آن متوقف شود. در صورتی که پزشک مصرف آن را تجویز نماید لازم است تا با مشورت او داروی جایگزینی برای ان تعیین گردد.
  • استراحت کافی می‎تواند روند بهبودی را سرعت بخشد.
  • لازم است از انجام فعالیت سنگین تا بهبودی کامل اجتناب شود. این مهم می‎تواند سبب باز شدن بخیه‎ها شود.
  • مصرف داروهای تجویزی پزشک در زمان مقرر تاثیر بسیاری در پیشگیری از بروز عفونت و یا کاهش درد دارد.
  • استفاده از کمپرس یخ می‎تواند کبودی و تورم محل مورد نظر را کاهش دهد.
  • رژیم غذایی مناسب نیز بر روند بهبودی بسیار موثر است. از جمله مواردی که لازم است در این رژم رعایت شود کاهش مصرف سدیم و مواد غذایی چرب است.

هزینه جراحی زیبایی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن نیز مانند سایر جراحی‎های زیبایی اندکی هزینه بالایی دارد علاوه بر آن لازم است بدانید شرکت بیمه نیز هزینه‎های ناشی از آن را تحت پوشش خود قرار نمی‎دهد. شرکت‎های بیمه اغلب هزینه‎های درمانی را تقبل می‎نماید زیرا تاثیر مستقیمی در سلامت جسمی فرد دارد. هزینه جراحی لیفت گردن پس از معاینه بیمار توسط پزشک تعیین می‎شود زیرا تحت تاثیر موارد بسیاری است. از جمله مهم‎ترین موارد موثر بر هزینه این جراحی باید به میزان افتادگی پوست گردن، چربی اطراف آن، سایر جراحی‎های تکمیلی، هزینه‎های بیمارستان، دستمزد پزشک و… اشاره نمود.

انتخاب پزشک مناسب

شاید بتوان انتخاب پزشک برای انجام جراحی زیبایی لیفت گردن را مهم‎ترین گام دانست. اهمیت پزشک معالج در روند درمان و نتایج حاصل از آن امری غیرقابل انکار است. در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد ممکن است نه تنها نتایج حاصل از جراحی مطلوب نباشد بلکه عوارض و مشکلاتی نیز در پی داشته باشد. بنابراین ضروری است تا در انتخاب پزشک معالج دقت و حساسیت بسیاری به کار برده شود.

آمادگی برای مراجعه به پزشک

پزشک معالج پیش از انجام جراحی لیفت گردن به بررسی شرایط فرد می‎پردازد تا امکان انجام جراحی برای او را ارزیابی نماید. برای این مهم ممکن است پزشک انجام برخی آزمایش‎ها را برای اطمینان از سلامت جسمی فرد تجویز نماید. همچنین سوالتی اعم از علت تمایل او برای انجام جراحی زیبایی و انتظار فرد از نتیجه جراحی بپرسد. علاوه بر سوالاتی که پزشک از بیمار  می‎پرسد لازم است تا بیمار نیز سوالات خود را مطرح نماید تا از روند درمان و نتایج حاصل از آن اطلاعات لازم را به دست آورد. از جمله سوالاتی که لازم است بیمار از پزشک خود بپرسد عبارت است از:

  • جراحی لیفت گردن چه مدت به طول می‎انجامد؟
  • آیا این جراحی عوارضی نیز در پی دارد؟
  • چگونه می‎توان از عوارض آن پیشگیری نمود؟
  • چه مواردی قبل و بعد از جراحی لیفت گردن باید رعایت شود؟
  • دوره نقاهت این جراحی چگونه است؟
  • میزان ماندگاری نتیجه جراحی چگونه است؟
  • و…

ماندگاری نتیجه جراحی زیبایی لیفت گردن

جراحی زیبایی لیفت گردن در اغلب موارد با موفقیت همراه است. اما ممکن است نتایج نهایی آن حتی دو ماه پس از جراحی مشخص شود. در صورتی که فرد نکات ضروری را به درستی رعایت نماید و روند جراحی به خوبی پیش رود می‎‎توان انتظار نتایجی مطلوب با ماندگاری طولانی مدت از این جراحی زیبایی داشت. اما لازم است بدانید این جراحی پس از 10 سال نیاز به تمدید دارد و ممکن است مجدد پوست حالت افتاده پیدا نماید.