لینک های ضروری

جراحی زیبایی لیفت صورت تهران

جراحی لیفت صورت

عمل‎های جراحی زیبایی تاثیر بسیاری در افزایش زیبایی فرد دارد. این دست جراحی‎ها قابل اجرا برای تمام اندام‎ها و اعضای بدن است. یکی از جراحی‎های زیبایی که برای صورت به کار برده می‎شود لیفت صورت می‎باشد. برخی عوامل چون افزایش سن، ژنتیک، از دست دادن اضافه وزن، کاهش میزان چربی پوست و… سبب کاهش کلاژن سازی پوست و در پی آن افتادگی و شل شدن پوست می‎شود. چین و چروک‎های صورت تاثیر بسیاری در بالا به نظر رسیدن سن فرد دارد. بنابراین انجام جراحی زیبایی برای کاهش افتادگی پوست و افزایش اعتماد به نفس بسیار اهمیت دارد.

عوامل موثر بر پوست صورت

حساسیت بالای پوست صورت امری غیرقابل اجتناب است. زیرا صورت مستقیما و بدون هیچ پوشش در معرض نور مستقیم خورشید و یا مواد سمی قرار دارد. بنابراین امکان تخریب آن بیش از پوست سایر نقاط بدن است. کاهش کلاژن سازی پوست و چربی آن منجر به افتادگی و ایجاد چروک بر روی پوست می‎شود. البته لازم به ذکر است که موارد بسیاری می‎تواند تاثیر مخربی بر پوست صورت گذارد که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • اثر مخرب نور مستقیم خورشید
  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • افزایش سن
  • کاهش وزن اضافه

چگونگی انجام جراحی لیفت صورت

جراحی زیبایی لیفت قابل اجرا برای تمام اندام‎های بدن است. به تناسب اندام مورد جراحی ممکن است روش و تکنیک مورد استفاده در انجام آن اندکی متفاوت باشد. لیفت صورت بنا به شرایط بیمار و تشخیص پزشک ممکن است تحت بی‎هوشی عمومی و یا بی‎حسی موضعی انجام شود. این جراحی ممکن است به صورت سطحی و یا عمقی وابسته به شدت افتادگی پوست بیمار انجام شود. ین جراحی زیبایی که از 1 تا 3 ساعت به طول می‎انجامد دارای نتایج بسیار موفقیت آمیزی است. اما نباید به محض انجام آن انتظار بروز تغییرات را داشت. در برخی موارد حتی نتایج نهایی آن دو هفته پس از جراحی بروز می‎یابد.

مزایای ناشی از جراحی لیفت صورت

جراحی زیبایی لیفت صورت اغلب برای افرادی تجویز می‎شود که بنا به دلایل مختلف دچار افتادگی و شل شدن پوست صورت می‎شود. این افتادگی تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد و می‎تواند سبب پیرتر دیده شدن فرد گردد. از جمله مهم‎ترین مزایایی که این جراحی برای فرد به همراه دارد باید به گزینه‎های زیر اشاره نمود:

  • احیا و جوان سازی پوست
  • افزایش اعتماد به نفس
  • از بین رفتن خطوط عمیق صورت
  • رفع غبغب
  • رفع شیارهای زیر چشم

عوارض ناشی از جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت اگرچه مزایای بسیاری را به همراه دارد و بنا به همین دلیل از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار است اما لازم است بدانید این جراحی در برخی موارد عوارضی نیز در پی دارد. اگرچه بروز این عوارض احتمالی بوده و ممکن است در صورتی که روند جراحی به خوبی طی شود هرگز فرد به این عوارض مبتلا نگردد اما بهتر است پیش از اقدام به انجام آن با تمام عوارض لیفت صورت آشنا باشد. از جمله مهم‎ترین این عوارض شامل موارد زیر می‎گردد:

  • درد، بی‎حسی، تورم، کبودی
  • ترشح خونابه تا چند روز پس از جراحی
  • عفونت
  • تجمع مایع در زیر پوست
  • عدم تناسب و قرینگی صورت
  • عدم کسب نتیجه مطلوب

البته لازم به ذکر است این عوارض اغلب موقتی بوده و به مرور زمان از بین می‎رود. اما در صورتی که مواردی چون درد و تورم بیش از حد و غیرقابل تحمل شد لازم است تا فرد به پزشک معالج مراجعه نماید تا در صورت لزوم درمان مجدد آغاز گردد.

نکات ضروری در جراحی لیفت صورت

اگرچه تجربه پزشک معالج در روند درمان  تاثیر بسیاری دارد اما علاوه بر آن ضروری است تا فرد نیز برخی موارد و نکات ضروری را قبل و بعد از انجام جراحی زیبایی لیفت صورت رعایت نماید تا روند درمان به خوبی پیش رود و نتایج حاصل از آن مطلوب باشد. این نکات ممکن است بنا به شرایط فرد و تشخیص پزشک از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی می‎توان از مهم‎ترین این نکات به موارد زیر اشاره نمود:

  • رژیم غذایی می‎تواند تاثیر مستقیمی بر روند بهبودی فرد داشته باشد. بنابراین مصرف سدیم تا بهبودی کامل باید کاهش یابد.
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی‎های الکلی موجب ایجاد اختلال در روند بهبودی فرد می‎شود. بنابراین ضروری است یک هفته قبل و بعد از انجام جراحی از آن اجتناب گردد.
  • در صورتی که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می‎کنید لازم است آن را با پزشک خود در میان گذارید تا در صورت لزوم بر دارو جایگزینی انتخاب شود و یا مصرف آن یک هفته قبل و بع از جراحی متوقف شود.
  • از انجام فعالیت‎های سنگین تا بهبودی کامل اجتناب نمایید.
  • استراحت کافی می‎تواند روند بهبودی را افزایش دهد.

هزینه جراحی لیفت صورت

جراحی زیبایی لیفت صورت اگرچه به نسبت سایر جراحی‎های زیبایی و پیکرتراشی مقرون به صرفه‎تر است اما نمی‎تواند هزینه آن را پیش از معاینه بیمار توسط پزشک تعیین نمود. این مهم وابسته به معیارهای بسیاری از جمله شرایط فرد، میزان افتادگی پوست، چین و چروک‎های پوست، هزینه بیمارستان، دستمزد پزشک و… می‎باشد. لازم به ذکر است به دلیل عدم تاثیر این جراحی بر سلامت فرد و صرف جنبه زیبایی آن شرکت بیمه هزینه‎های این جراحی را تحت پوشش خود قرار نمی‎دهند.

انتخاب پزشک مناسب

مهم‎ترین و اولین گام برای انجام عمل جراحی انتخاب پزشک مناسب است. اهمیت این انتخاب برای جراحی لیفت صورت نیز بسیار است. در صورتی که پزشک تجربه کافی نداشته باشد می‎تواند منجر به بروز عوارض و مشکلات بسیاری برای فرد گردد که در برخی موارد جبران ناپذیر است. بنابراین ضروری است تا در انتخاب پزشک مناسب دقت و حساسیت بسیاری به کار برده شود. از جمله معیارهایی که لازم است در انتخاب پزشک مناسب به آن توجه شود باید به تجربه، مهارت، مدارک پزشکی معتبر، دقت، حساسیت و… اشاره نمود.

میزان ماندگاری نتایج جراحی لیفت صورت

نتیجه حاصل از جراحی لیفت صورت در اغلب موارد با موفقیت همراه است. البته لازم است به این نکته توجه شود که نتایج آن بلافاصله پس از جراحی مشخص نمی‎شود و حتی ممکن است بروز نتایج نهایی آن تا دو ماه پس از جراحی به طول انجامد. میزان ماندگاری نتایج این جراحی به نحوه انجام آن و رعایت موارد ضروری توسط بیمار وابسته است. بهتر است برای افزایش این ماندگاری از عواملی که سبب افتادگی مجدد پوست می‎شود اجتناب گردد. اما به طور کلی در اغلب موارد ماندگاری نتایج مطلوب لیفت صورت تا 10 سال پس از جراحی امتداد دارد و پس از آن نیاز به انجام مجدد جراحی ایجاد می‎گردد.