لینک های ضروری

عمل زیبایی گونه در تهران

عمل زیبایی گونه در تهران

عمل جراحی زیبایی گونه در تهران تمایل به زیباتر شدن یک امر غریزی و انکار ناپذیر است که در تمام افراد وجود دارد. یکی از مهم‎ترین معیارهای زیبایی داشتن چهره و اندامی متقارن و متناسب است. به نحوی که یک اعضا در تناسبی زیبا قرار داشته باشند. انجام عمل‎های جراحی زیبایی کمک امروزه کمک شایانی به افراد می‎نماید تا زیبایی بیشتری کسب نمایند. یکی از انواع جراحی‎های زیبایی که امروزه محبوبیت بیشتری در بین افراد کسب نموده است عمل جراحی گونه در تهران می‎باشد. این عمل زیبایی با هدف افزایش تناسب گونه با سایر اعضای صورت انجام می‎گیرد. عمل جراحی زیبایی گونه انواع مختلفی دارد و به کمک تکنیک‎های مختلفی قابل اجرا است که توسط پزشک معالج و پس از بررسی و معاینه بیمار تعیین می‎شود. در ادامه به بررسی بیشتر آن می‎پردازیم.

انواع جراحی زیبایی گونه در تهران

همان طور که مطرح شد عمل جراحی زیبایی گونه انواع مختلفی دارد. انتخاب روش مناسب و موثر براساس شرایط بیمار و نتیجه مورد انتظار او توسط پزشک تعیین می‎شود. اما لازم است تا فرد با انواع مختلف این جراحی آشنایی کامل داشته باشد و سپس اقدام به انجام آن نماید.

برخی از مهم‎ترین و شایع‎ترین انواع جراحی زیبایی گونه عبارت است از:

  • جراحی کاهش استخوان گونه

جراحی پلاستیک کاهش استخوان گونه که به آن جراحی کاهش زایگوما نیز گویند روشی برای کاهش استخوان گونه می‎باشد. این روش که قابل اجرا به کمک دو تکنیک متفاوت اصلاح استخوان گونه و یا اسئوتومی تهاجمی استخوان گونه است با هدف کاهش عرض صورت در ناحیه گونه انجام می‎شود. برای این مهم پزشک برشی در امتداد خط مو و یا در داخل حفره دهان ایجاد می‎نماید تا مقدار کمی از استخوان به کمک اره مخصوص تراشیده شود. بخیه‎های ناشی از این جراحی جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارد.

  • دیمپل پلاستی

دیمپل پلاستی نوعی جراحی زیبایی با کم‎ترین تهاجم است که در پایان جراحی اسکاری بر قسمت بیرونی صورت باقی نمی‎ماند. این جراحی زیبایی جهت ایجاد چال و فرو رفتگی در گونه و یا چانه انجام می‎گیرد. برای انجام آن پزشک معالج بخیه را از داخل گونه عبور می‎دهد تا سطح زیرین پوست را بگیرد. این جراحی در حدود 30 دقیقه به طول می‎انجامد.

  • جراحی کاشت پروتز گونه

تقویت گونه که منجر به افزایش حجم آن می‎شود رایج‎ترین عمل جراحی گونه می‎باشد. این مهم به کمک تکنیک‎های مختلفی از جمله تزریق چربی، تزریق پرکننده و پروتز انجام می‎گیرد. تقویت گونه برای از بین رفتن ناهماهنگی، عدم تقارن، از بین رفتن فرو رفتگی گونه و… تجویز می‎شود. کاشت پروتز برای تقویت گونه تکنیکی با ماندگاری بیشتر است. البته نوع پروتز نیز اهمیت بسیاری در این جراحی دارد.

مزایا و عوارض ناشی از جراحی زیبایی گونه

عمل جراحی زیبایی گونه نیز مانند سایر عمل‎های زیبایی عوارض و مزایایی را به همراه دارد. جراحی زنان خوب در تهران مزایای بسیار ناشی از این جراحی سبب ایجاد محبوبیت آن در بین افراد می‎شود. از جمله مهم‎ترین مزایای عمل جراحی گونه باید به موارد زیر اشاره شود:

  • افزایش زیبایی
  • کاهش و یا افزایش حجم گونه برای رسیدن به چهره‎ای متقاون
  • افزایش تناسب بین اعضای صورت
  • افزایش اعتماد به نفس
  • از بین رفتن افتادگی پوست صورت و تاثیرات نامطلوب پیری
  • از بین رفتن جای زخم و اسکار
  • از بین رفتن فرورفتگی در گونه

البته لازم به ذکر است جراحی زیبایی گونه تهران علاوه بر مزایایی که به همراه دارد ممکن است در برخی موارد نادر بنا به دلایلی چون عدم تجربه و مهارت پزشک معالج و یا عدم رعایت نکات ضروری توسط بیمار منجر به بروز مشکلات و عوارضی گردد. برخی از این مشکلات موقتی بوده و تا حدی امری طبیعی است که با گذشت زمان از بین می‎رود اما در برخی موارد نیز ممکن است جبران ناپذیر باشد. از جمله آن باید به عدم کسب نتیجه مطلوب، عدم تقارن، نیاز به انجام مجدد جراحی، عفونت و… اشاره نمود.

نکات ضروری در جراحی زیبایی گونه

کسب نتایج مطلوب از روند جراحی زیبایی گونه تا حد زیادی وابسته به رعایت نکات ضروری قبل و بعد از جراحی می‎باشد. بنابراین ضروری است تا فرد پیش از اقدام به انجام این جراحی نکات ضروری مرتبط با آن را بشناسد و رعایت نماید. اگرچه این نکات ممکن است با توجه به شرایط فرد و نوع جراحی زیبایی او متفاوت باشد اما به طور کلی می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رعایت رژیم غذایی مناسب شامل مصرف مایعات قبل و خصوصا بعد از جراحی بسیار مهم است. زیرا لب‎ها پس از انجام این عمل زیبایی ممکن است تا مدتی بی‎حس باشند و در نتیجه جویدن مواد غذایی با اندکی دشواری همراه می‎گردد.
  • اجتناب از مصرف نوشیدنی‎های الکلی، دخانیات، داروها و ویتامین‎های رقیق کننده خون دو هفته قبل و بعد از جراحی بسیار مهم است. زیرا می‎تواند تاثیرات نامطلوبی در روند دوران نقاهت داشته باشد.
  • اجتناب از خوابیدن بر روی صورت تا 6 هفته پس از جراحی اهمیت بالایی دارد زیرا می‎تواند نتایج حاصل از جراحی را دستخوش تغییراتی قرار دهد.
  • شست‎وشوی کامل دهان و استفاده از دهان شویه پس از هر بار خوردن غذا بسیار مهم است. به طور کلی رعایت بهداشت دهان جهت پیشگیری از بروز عفونت حائز اهمیت می‎باشد.

انتخاب پزشک مناسب زیبایی گونه در شمال تهران

اولین و مهم‎ترین گام برای داشتن یک عمل جراحی زیبایی گونه انتخاب پزشک مناسب است. اگرچه این جراحی تهاجم بسیار کمی دارد و عوارض چندانی را در پی ندارد اما در صورتی که توسط پزشک مناسب انجام نگیرد می‎تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری گردد. اما اگر پزشک معالج تجربه و مهارت کافی برای انجام آن را داشته باشد می‎توان انتظار کسب نتایج مطلوبی از روند این جراحی داشت. بنابراین انتخاب پزشک مناسب لازم است تا بادقت و حساسیت بسیاری انجام گیرد.

میزان ماندگاری نتایج حاصل از جراحی زیبایی گونه

عمل جراحی زیبایی گونه در صورت رعایت نکات ضروری و به کمک پزشک مناسب در اغلب موارد همراه با موفقیت انجام می‎گیرد. میزان ماندگاری نتایج حاصل از این عمل وابسته به معیارهای بسیاری چون نوع جراحی، تکنیک به کار رفته در آن، جنس مواد مورد استفاده در تقویت گونه و… می‎تواند بسیار متفاوت باشد. به نحوی که به طور مثال استفاده از پروتز گونه در مقایسه با تزریق ژل ماندگاری بیشتری دارد. بنابراین نمی‎توان مدت زما ماندگاری آن را به طور مشخص تعیین نمود. همچنین لازم به ذکر است نتایج حاصل از جراحی زیبایی گونه ممکن است با توجه به افزایش سن فرد و یا تغییر در وزن او دچار تغییراتی قرار گیرد.