مطالب مفید

هیدرودرم ابریژن در تهران

هیدرودرم ابریژن در تهران

هیدرودرم ابریژن در شمال تهران : پوست سالم و جوان اهمیت بسیاری در زیبایی فرد دارد. عوامل بسیاری وجود دارند که می‎توانند سبب بروز مشکلاتی برای پوست شوند مانند افزایش سن، تابش اشعه‎های خطرناک و… از جملع مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‎شود و در ظاهر فرد تاثیر بسیاری می‎گذارد می‎توان به پیری وافتادگی پوست اشاره کرد. برای درمان افتادگی پوست روش‎های بسیاری وجود دارد که برخی طولانی مدت و برخی کوتاه مدت است. یکی از این روش‎ها که تاثیر بسیاری دارد هیدرودرم ابریژن است. در ادامه به بررسی این روش درمانی می‎پردازیم.

هیدرودرم ابریژن چیست و چگونه انجام می‎شود

هیدرودرم ابریژن در واقع نوعی میکرودرم ابریژن در تهران است اما تفاوت‎های بسیاری با یکدیگر دارند. هیدرودرم ابریژن ترکیبی از انجام میکرودرم ابریژن الماسی، ماساژ کششی و سیستم آبرسانی قوی به پوست است. انجام این سه تکنیک با یکدیگر تاثیر بسیار مثبتی بر پوست بیمار می‎گذارد. این درمان که در شش مرحله قابل اجرا است با وارد کردن موادی مخصوص به پوست سعی در جوان سازی آن و رفع مشکلات پوستی دارد. شش مرحله‎ی هدرودرم ابریژن شامل موارد زیر می‎شود:

  • سم‎زدایی

در این مرحله پزشک با تخلیه‎ی سیستم لنفاوی پوست به خون‎رسانی بهتر و بیشتر به آن کمک می‎کند. این مرحله امکان آبرسانی و بازآوری رطوبت پوست را به بهترین نحو برای پزشک فراهم می‎کند. در صورتی که مرحله‎ی سم‎زدایی به درستی انجام شود تاثیر کلی این درمان دوام بیشتری  بر روی پوست می‎یابد.

  • پاک سازی و لایه برداری

این مرحله که به اکسفولیاسیون معروف است به نحوی انجام می‎شود که خارجی‎ترین لایه‎ی روی پوست که از سلول‎های مرده و آلودگی تشکیل شده است را برمی‎دارد. دستگاه هیدرودرم ابریژن به گونه‎ای است که با پاشیدن سرم و محلولی مخصوص بر روی پوست به جداسازی راحت‎تر سلول‎های مرده کمک می‎کند و همچنین سبب تقویت آن می‎شود.

  • افزودن مواد شفاف کننده

در این مرحله پزشک به کمک اسیدهای مخصوص  که ملایم و ضعیف هستند و برای پوست ضرری ندارند سعی در افزایش درخشندگی و شافیت پوست فرد دارند. این اسید مواد باقی مانده در منافذ پوست را شل و خارج می‎کند. مرحله‎ی مواد شفاف کننده برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مفید است.

  • استخراج

سرم و اسید‎هایی که در مراحل قبل بر رودی پوست قرار گرفته بودند لایه‎ برداری خود را انجام داده و در این مرحله از روی پوست برداشته می‎شوند. یک دستگاه مخصوص که مانند ساکشن عمل می‎کند در این مرحله منافذ بسته‎ی پوست را باز کرده و لایه‎های جدا شده را جمع‎آوری می‎کند. ساکشن همزمان با برداشت لایه‎های جدا شده پوست فرد را ماساژ می‎دهد.  این ماساژ سبب بهبود خون‎رسانی پوست می‎شود.

  • آبرسانی

در این مرحله تمام مواد مورد نیاز پوست به صورت محلول و یا سرم به پوست رسانده می‎شود. این مواد به افزایش کلاژن سازی پوست کمک بسیاری می‎کند و سبب درمان چروک‎های عمقی پوست می‎شود.

  • جوان‎سازی پایانی

مرحله‎ی پایانی این درمان به کمک لامپ‎های LED قرمز و مادون قرمز انجام می‎شود. این نوردرمانی سبب از بین رفتن قرمزی پوست و افزایش  کلاژن سازی آن می‎گردد. البته برای افرادی که پوستی مستعد جوش و آکنه دارند از LED آبی استفاده می‎شود تا باکتری‎های عامل این عارضه را از بین ببرد.

کاربرد هیدرودرم ابریژن

جوان سازی پوست به روش هیدرودرم ابریژن در تهران برای درمان انواع بیماری‎های پوستی مورد استفاده قرار می‎گیرد از جمله:

  • چروک‎های پوستی
  • آسیب‎هایی آفتای سوختگی و سایر عوارض ناشی از تابش آفتاب
  • درمان پوست‎های خشک و یا چرب
  • منافذ پوستی بزرگ
  • لکه‎های قهوه‎ای
  • خون‎رسانی ضعیف پوست
  • جای زخم
  • پوست مستعد آکنه و جوش

مزایا و عوارض ناشی از هیدرودرم ابریژن

درمان زیبایی هیدرودرم ابریژن یک روش کاملا ایمن و بدون خطر است. این درمان هیچگونه عوارضی برای فرد ایجاد نمی‎کند. البته در موارد بسیار نادر ممکن است پوست فرد دچار کبودی، قرمزی و تورم گردد که امری طبیعی است و با گذشت زمان از بین می‎رود. هیدرودرم ابریژن نه تنها عارضه‎ای برای فرد ایجاد نمی‎کند بلکه مزایایی نیز به همراه دارد. از جمله مزایای این درمان باید به مواردی چون افزایش زیبایی و درخشندگی پوست، افزایش اعتماد به نفس، جوان سازی، درمان بیماری‏‎های پوستی، از بین رفتن چروک‎ها و جای زخم اشاره نمود.

نکات مربوط به درمان

  • 48 ساعت پیش از انجام این درمان از مصرف هر نوع مواد شیمیایی که سبب ایجاد حساسیت پوستی در فرد می‎شود مانند وکس، باید اجتناب شود.
  • بعد از درما استفاده از کرم‎های ضدآفتاب ضروری است. تا حد امکان بیمار نباید در معرض پرتو آفتاب قرار گیرد اما در صورت لزوم می‎تواند به کمک ضدآفتاب، کلاه و عینک از پوست خود مراقبت نماید.
  • افرادی که به بیماری‎های عفونی پوستی مبتلا هستند نمی‎توانند این درمان را انجام دهند زیرا سبب گسترش ویروس در پوست آن‎ها می‎شود.
  • بیمار تا 12 ماه پیش از انجام هیدرودرم ابریژن نباید مورد درمان ایزوترتینوئین جهت از بین بردن آکنه شدید قرار گرفته باشد.

هزینه‎ جوان سازی پوست به روش هیدرودرم ابریژن در شمال تهران

هزینه‎ درمان هیدرودرم ابریژن در تهران پیش از معاینه‎ی فرد توسط پزشک قابل تعیین نیست زیرا این مبلغ تحت تاثیر فاکتورهای بسیاری چون میزان بیماری پوستی و یا پیری پوست فرد، شرایط بیمار، دستمزد پزشک، مکان درمان، تعداد جلسات مورد نیاز بیمار و… است. بنابراین برای اطلاع از هزینه‎ی دقیق این درمان لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

میزان ماندگاری نتایج درمان

درمان پیری پوست هرچند که بهترین روش و با بالاترین ماندگاری باشد اما نمی‎تواند درمان قطعی و دائمی باشد. زیرا پوست فرد تحت تاثیر افزایش سن او تغییر می‎یابد و دچار شلی و افتادگی می‎شود. اما بیمار می‎تواند با رعایت برخی نکات ضروری و اجتناب از ایجاد آسیب‎های پوستی میزان ماندگاری نتایج درمان را افزایش دهد. بنابراین نمی‎توان انتظار ایجاد نتایج دائمی از این درمان داشت.