خدمات

عوامل ناباروری در مردان

عوامل ناباروری در مردان

چه عواملی باعث بروز ناباروری در مردان می‌شود : مهم‌ترین دلایل ناباروری مردان عبارت‌اند از: مشکلی به نام واریکوسل. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های موجود بر روی بیضه‌ (یا بیضه‌های) مرد بیش‌ازحد بزرگ باشند. این مشکل باعث گرم شدن بیضه می‌شود. این گرما می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را کاهش داده یا شکل آن را تغییر دهد. دیگر عواملی که باعث کاهش تولید یا عدم تولید اسپرم می‌شوند. حرکات اسپرم. این مورد احتمالاً متأثر از شکل اسپرم است. گاهی اوقات، آسیب دستگاه تولیدمثل باعث جلوگیری از حرکت اسپرم در این دستگاه می‌شود. گاهی اوقات، مرد دچار مشکلات ژنتیکی و ذاتی است که اسپرم‌هایش را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در دیگر مواقع، مشکلات به دلیل بیماری یا آسیب در طول زندگی به وجود می‌آیند. برای مثال،‌ فیبروز سیستیک اغلب باعث بروز ناباروری در مردان می‌شود.

عوامل خطرناک ناباروری در مردان

اسپرم مرد تحت تأثیر وضعیت سلامت کلی و سبک‌ زندگی او قرار دارد. برخی از مواردی که ممکن است سلامت یا تعداد اسپرم را کاهش دهند عبارت‌اند‌ از:

مصرف شدید الکل.
مواد مخدر
مصرف سیگار
سن
سموم محیطی مانند حشره‌کش‌ها و سرب
بیماری‌هایی مانند اوریون و بیماری‌های کلیه یا مشکلات هورمونی
دارو
پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی برای سرطان

مطالب مرتبط : متخصص زنان خوب در شمال تهران

درمان ناباروری در مردان در شمال تهران

عوامل ناباروری در مردان : مشکلات جنسی : پزشکان می‌توانند برای درمان انزال زودرس و ناتوانی جنسی به مردان کمک کنند. می‌توان از رفتار درمانی و/یا دارودرمانی در این موارد استفاده کرد. کم بودن تعداد اسپرم‌ها: گاهی اوقات جراحی می‌تواند علت ناباروری را رفع کند. در دیگر موارد، پزشک با استفاده از جراحی به‌طور مستقیم اسپرم را از مسیر دستگاه تناسلی مرد بر می‌دارد. علاوه بر این، می‌توان از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌هایی که باعث کاهش تعداد اسپرم می‌شوند استفاده کرد.

حرکت اسپرم: گاهی اوقات، به دلیل وجود انسداد در دستگاه تناسلی مرد، هیچ اسپرمی در مایع منی وجود ندارد. در برخی از موارد، جراحی می‌تواند این مشکل را رفع کند. در زنان، برخی از مشکلات جسمانی را می‌توان با استفاده از جراحی رفع کرد. برخی از داروهای باروری برای درمان زنانی که مشکل تخمک‌گذاری دارند بکار می‌روند. باید در مورد خطرات، فواید و عوارض این داروها با پزشکتان صحبت کنید.