لینک های ضروری

روشن کردن واژن

روشن سازی واژن

روشن کردن واژن : در حال حاضر بازار عمل‌ های روشن‌ سازی واژن داغ است، اما چرا؟ : اوایل سال 2018 «هدی کتان» با نوشتن پستی در وبسایت خود باعث برانگیختگی بسیاری از طرفدارانش شد. این بلاگر زیبایی «ترفند‌های خانگی» خود را با‌‌عنوان «چرا واژن شما تیره می‌شود و چطور می‌توان رنگ آن را روشن کرد؟» برای تغییر رنگ ناحیه ژنیتال و «اصلاح» بافت تیره‌تر به اشتراک گذاشت. موج واکنش منفی به این پست سریع و اثرگذار بود تا جایی که باعث پاک شدن آن شد. با این همه، تعداد مطب‌های پزشکان و اسپاهای پزشکی انجام‌دهنده‌ی این عمل رو به افزایش است و به نظر می‌رسد این موضوع بحث‌ برانگیز همچنان فکر بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است.

در گزارش اخیری که وبسایت Refinery29’s U.K. منتشر کرده «تعداد کلینیک‌های خصوصی انگلستان که روش‌های «سفید‌سازی نواحی خصوصی» را جهت از بین بردن دائمی بافت تیره‌تر آن ناحیه (اصطلاحا بلیچ واژن) ارائه می‌دهند، رو به افزایش است.» طبق گفته‌ی «شری مارچبین» متخصص پوست نیویورکی به مجله Allure، این مد در خاورمیانه و اروپا بیشترین طرفدار را دارد؛ همچنین این موضوع در آمریکا نیز نظر‌ها را به خود جلب کرده است.

روشن کردن واژن در شمال تهران

یکی از مواردی که به یک دغدغه برای برخی از بانوان تبدیل شده است، معضل تیرگی واژن است که منجر به بروز نگرانی هایی چون کاهش جذابیت های جنسی در آن ها می شود.این امر در افرادی که دارای پوست سبزه هستند بیشتر رخ می دهد. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد افراد دارای رنگ پوست متفاوتی در ناحیه تناسلی هستند و تیرگی یا تغییر رنگ آن صرفا به دلیل عدم رعایت بهداشت نیست. به طور کلی این حالت یک عیب نیست اما افراد بنا به دلایل مختلف مانند زیبایی تمایل به برطرف کردن تیرگی دارند.

در فرایند برطرف کردن تیرگی واژن سعی بر آن است تا با کاهش رنگدانه های ملانین، تیرگی این ناحیه بهبود داده شود. برای دانستن جزئیات روند جراحی و خطراتی که روشن‌سازی واژن در‌بر‌دارد؛ همچنین احساس شرم و نارضایتی زنان از بدن که به نظر برخی علت اصلی این عمل های جراحی هستند با چند پزشک متخصص به گفتگو نشستیم.

عمل جراحی روشن‌ کردن واژن چگونه انجام می‌شود ؟

با جستجوی عبارت «روشن‌سازی واژن با لیزر» در گوگل به وبسایت‌های کلینیک‌های پزشکی که ارائه دهنده این خدمات هستند می‌رسیم. این عمل‌ها، به گفته برخی «روشن‌سازی نواحی خصوصی» و برخی دیگر «بلیچ واژن»، توسط جراح‌ها، متخصصین پوست و متخصصین زنان با وعده «از بین رفتن تغییر رنگ واژن» بعد از استفاده از مواد شیمیایی و لیزر انجام ‌می‌شود. اما استفاده از لفظ «تغییر رنگ» این ذهنیت را به وجود می‌آورد که رنگ اولیه آن اشکال داشته و این مسئله‌ی بزرگی است.

با اینکه این موضوع مسئله‌ای جدی نیست اما می تواند فشاری مضاعف و بی‌مورد بر کسانی که پوست‌های تیره‌تری دارند وارد کند. بنابر گفته‌ی دکتر «مارچبین» به گزارشگر Allure ، «هیچ رنگ استانداردی برای واژن وجود ندارد. درست مثل اندازه و شکل، رنگ آن هم در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است. به علت تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، طبیعی است که رنگ والوا از پوست اطراف آن تیره‌تر باشد.»

«مری روز» استادیار زنان و زایمان و اینترن علوم پزشکی دانشگاه کلمبیا بیان می‌کند با اینکه تغییر رنگ ناگهانی همراه با احساس ناراحتی ممکن است نشانه ی یک مشکل پزشکی باشد، اما با نظر دکتر «مارچبین» درباره‌ گستردگی طیف رنگ‌های والوا موافق است. طبق گفته‌ی او «بسته به نژاد فرد رنگ والوا می‌تواند متفاوت باشد، از صورتی گرفته تا بنفش و قهوه‌ای.»

علت ایجاد تیرگی واژن چیست ؟

بالا رفتن سن
بارداری
اضافه وزن
انواع عفونت های پوستی
استفاده از لباس زیر تنگ
رطوبت ، تعریق
اختلالات هورمونی
استفاده مکرر از ژیلت
ژنتیک
در برخی موارد کمبود ویتامین ها در بدن
استفاده از برخی صابون ها
پیاده روی زیاد ( راه رفتن زیاد موجب سایش مداوم پوست و در نتیجه تیرگی می شود)
سندروم تخمدان پلی کیستیک
استفاده زیاد از پودر تالک

حتما بخوانید : عمل تنگ کردن واژن چگونه انجام میشود ؟

آشنایی با انواع روش روشن کردن واژن

روشن کردن با استفاده از لیزر
روشن سازی واژن با استفاده از داروهای ترکیبی
روشن کردن واژن با استفاده از پماد ها
روشن سازی واژن از طریق مراقبت های خانگی

چه کسانی کاندید روشن سازی واژن هستند

کسانی که به علت تیرگی این ناحیه در رابطه جنسی احساس خجالت و شرم دارند.
کسانی که به دلیل استفاده زیاد از ژیلت دچار تیرگی شده اند.
به دلیل نژاد و ژنتیک مستعد ایجاد پوست تیره هستند.
کسانی که دارای زخم های پس از زایمان ، تغییر و کشیدگی پوست هستند.
افرادی که به دنبال راه حل سریع و اثربخش هستند.

افرادی که دارای بیماری هایی چون تبخال یا زگیل های تناسلی هستند نمی توانند به نتایج مطلوب دست یابند.

نحوه انجام سفید کردن واژن با لیزر

انجام این کار سریع بوده و نهایتا طی 30 دقیقه پایان می یابد.برای جلوگیری از احساس درد در این ناحیه پزشک از کرم بی حس کننده استفاده می کند و در نهایت با تاباندن اشعه بی خطری به این قسمت سعی می کند ملانین یا همان رنگدانه های پوستی را کاهش دهد.تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر به طور معمول بین یک تا سه جلسه بوده اما در آخر به میزان تیرگی واژن نیز77 بستگی دارد.

مزایای روشن کردن واژن با لیزر

با استفاده از لیزر مونالیزا می توان تا 70% رنگ پوست را نسبت به قبل از آن روشن تر کرد.
مدت زمان کوتاه
اثربخشی سریع
غیرتهاجمی
بدون درد و خونریزی
انجام آن نیاز به بیهوشی یا بستری شدن نداد

بهترین متخصص زنان در شمال تهران

عوارض جانبی

ممکن است تا چند روز پس از انجام لیزر کمی احساس سوزش و خارش داشته باشید که حالتی طبیعی است. به طور کلی با توجه به حساسیت کلینیک ها و استاندارد های بالای آن ها برای انجام این کار عوارض خاصی وجود ندارد اما توصیه ما این است که به دلیل حساس بودن این ناحیه حتما لیزر درمانی را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید.

کارهای قبل از انجام لیزر

بهترین زمان برای انجام لیزر یک هفته پس از عادت ماهیانه می باشد
در صورت وجود عفونت در آن ناحیه قبل از انجام لیزر باید درمان شود
شب قبل از انجام این کار استحمام کنید و نزدیکی نداشته باشد.
یک هفته قبل از آن مصرف هر گونه پماد یا کرم را قطع کنید
چند روز قبل از انجام لیزر از شیو یا اپیلاسیون این ناحیه خودداری کنید

مراقبت های بعد از انجام لیزر

کرم و پماد تجویز شده را مرتب استفاده کنید
از داشتن رابطه جنسی تا 3 روز پس از انجام لیزر خودداری کنید
تا یک هفته از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید
در صورتی که مستعد ابتلا به عفونت هستید با صلاحدید پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید
از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید
واژن را تمیز نگه دارید و حدالامکان سعی کنید تا چند روز آن را خشک نگه دارید
استخر نروید