مطالب مفید

واژینیسموس در تهران

واژینیسموس در تهران

درمان واژینیسموس در تهران ( دخول دردناک ) : رابطه‎ی جنسی سالم می‎تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر زندگی فردی و زناشویی هر فردی داشته باشد بنابراین هر عارضه و اختلالی در اندام تناسلی فرد می‎تواند سبب بروز مشکلات بسیاری برای او شود. یکی از مشکلاتی که مانع برقراری رابطه‎ی جنسی سالم و لذت بخش می‎شود اختلال واژینیسموس است. واژینیسموس اصطلاحاً به اختلالی گفته می‎شود که فرد در هنگام برقراری رابطه‎ی جنسی دچار انقباض غیر ارادی عضلات واژن می‎شود. این عارضه سبب ایجاد درد بسیار زیادی برای فرد در هنگام دخول می‎شود. واژینیسموس درجه‎های مختلفی دارد به نحوی که ممکن است در برخی افراد به گونه‎ای باشد که فرد توانایی دخول نداشته باشد و یا امکان دخول دردناک داشته باشد. در مواردی ممکن است این اختلال به حدی باشد که حتی امکان معاینه‎ی فیزیکی فرد از بین رود.

انواع واژینیسموس چیست

بیماری واژینیسموس می‎تواند به جند دسته‎که مختفل تعیین شود تا انتخاب رووش درمان مناسب آن به راحتی تعیین گردد. از انواع این بیماری باید به گروه‎های زیر اشاره نمود:

  • نوع اولیه

این نوع واژینیسموس همیشه همراه فرد بوده به نحوی که فرد حتی در اولین تجربه‎ی رابطه‎ی جنسی خود درد بسیاری متحمل می‎شود. در این دست از بیماری واژینیسموس بیمار حتی قادر به استفاده از تامپون و یا معاینه‎ی فیزیکی پزشک نیست.

  • نوع ثانویه

نوع ثانویه‎ی واژینیسموس برای افرادی رخ می‎دهد که در گذشته سایقه‎ی رابطه‎ی جنسی مطلوب را داشته‎اند اما بنا به دلایلی مبتلا به این اختلال شدند.

  • نوع کلی

افراد مبتلا به این نوع از بیماری واژینیسموس همیشه با این عارضه مواجه هستند و هر عاملی می‎تواند سبب بروز آن در فرد گردد.

  • نوع موقعیتی

نوع موقعیتی واژینیسموس همانطور که از نام آن برمی‎آید در زمان و موقعیت خاصی رخ می‎دهد به گونه‎ای که ممکن است فرد در هنگام رابطه‎ی جنسی دچار مشکل گردد اما در معاینات پزشک حالتی کاملا نرمال و طبیعی داشته باشد.

علل بروز بیماری واژینیسموس

واژینیسموس می‎تواند برای هر کسی پیش آید بنابراین احساس شرم و یا گناه در بیماران امری نادرست است. از دلایل بروز این بیماری باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • خشکی واژن
  • مشکلات روحی مانند حس ترس، تجربه‎ی تجاوز جنسی، رابطه‎ی نامطلوب زناشویی و…
  • زایمان سخت
  • تجربه‎ی جراحی ناموفق
  • برخی بیماری‎ها مانند عفونت واژن، اندومتریوز، بیماری پوستی و…

انواع روش‎های درمان واژینیسموس در تهران

برای درمان بیماری واژینیسموس ابتدا لازم است دلیل بروز این بیماری مشخص شود. در صورتی که واژینیسموس دلیلی غیر از دلیل روحی و روانی داشته باشد پزشک اقدام به درمان تخصصی می‎نماید اما اگر دلیل بروز این بیماری مشکلات روحی باشد ضروری است بیمار به روانپزشک مراجعه نماید تا  به کمک درمان روح و روان او این بیماری نیز برطرف گردد. درمان پزشکی و تخصصی واژینیسموس انواع مختلفی دارد که پزشک براساس شرایط بیمار و میزان بیماری او روش منتخب را تعیین می‎نماید. برخی از روش‎های درمانی این بیماری عبارت است از:

  • پروتز درمانی

در این نوع درمان پزشک متخصص زنان به کمک پروتزهای مخصوص پلاستیکی اقدام به گشاد کردن ناحیه‎ی تناسلی می‎کند.

  • ژل‎های لوبریکانت

در صورتی که بیماری واژینیسموس فرد حاد نباشد و ناشی از خشکی واژن باشد پزشک برای فرد ژل‎های لوبریکانت یا مرطوب کننده تجویز می‎نماید. در این نوع از ژل‎ها میزان قابل توجهی مواد روان کننده وجود دارد که می‎تواند کمک بسیاری به فرد نماید.

  • تزریق بوتاکس

برای بیمارانی که مبتلا به واژینیسموس حاد هستند اغلب تزریق بوتاکس تجویز می‎گردد. بوتاک نوعی سم مخصوص است که به برخی نواحی مخصوص بدن تزریق می‎گردد تا با فلج کردن ناحیه‎ی مورد نظر بیماری آن درمان شود. اگر فرد مبتلا به واژینیسموس حاد باشد پزشک با تزریق بوتاکس به ناحیه‎ی تناسلی عضلات آن را فلج می‎نماید. تعداد تزریق در این درمان بسته به شرایط فرد می‎تواند یک بار و یا بیشتر انجام شود. در برخی افراد ممکن است پزشک تزریق هر 6 ماه یک بار را تجویز نماید.

  • برداشت اندومتریوز

ممکن است دلیل درد بسیار زیاد فرد هنگام دخول ناشی از قسمت کوچکی از پوشش داخلی رحم به نام اندومتریوز باشد که به سمت بیرون رحم رشد حرکت کرده است. این اختلال موجب بروز درد زیاد در رابطه‎ی جنسی می‎شود. در صورتی که علت واژینیسموس اندومتریوز باشد پزشک به کمک جراحی اقدام به برداشت این بافت اضافه می‎نماید.

  • جراحی بزرگ کردن واژن

اگر واژینیسموس عارضه‎ای از جراحی‎های پیشین فرد باشد پزشک با انجام جراحی اقدام به بزرگ کردن واژن می‎نماید.

  • RF

موثرترین روش درمان این بیماری استفاده از دستگاه RF است. این دستگاه به کمک امواج الکترومغناطیسی تغییرات لازم را در بافت‎های واژن ایجاد می‎نماید. این درمان به نحوی است که با تاباندن امواج مخصوص موجب رها سازی عضلات واژن می‎گردد.

هر نوع بیماری سبب بروز مشکلات بسیاری برای فرد می‎گردد خصوصا اگر این بیماری مربوز به اندام تناسلی فرد باشد. بنابراین ضروری است در صورتی که مشکوک به وجود بیماری خاصی در بدن خود هستید فورا به پزشک مراجعه و اقدام به درمان نمایید. بیماری‎های اندام تناسلی علاوه بر مشکلات فردی سبب ایجاد مشکلات زناشویی نیز می‎گردد.

برخی از عوارض ببیماری واژینیسموس عبارت است از

  • ترس از برقراری رابطه‎ی جنسی که ممکن است سبب بروز تنگی نفس، اسپاسم بدن و… شود.
  • کاهش میل جنسی به دلیل تجربه‎ی دردناک آن
  • عدم بارداری به دلیل عدم دخول در رابطه‎ی جنسی
  • از بین رفتن امکان معاینه‎ی بیمار در برخی موارد حاد
  • کاهش اعتماد به نفس

هزینه درمان واژینیسموس در تهران

درمان بیماری واژینیسموس در تهران بسته به دلیل بروز آن روش‎های متفاوتی دارد. هزینه‎ی درمان این بیماری بنا به شرایط بیمار، میزان بیماری فرد، روش درمان، دستمزد پزشک و سایر هزینه‎های جاری توسط پزشک و پس از معاینه‎ی فرد تعیین می‎شود. بنابراین نمی‎توان مبلغ دقیقی برای این درمان مشخص نمود.