مطالب مفید

جراحی زیبایی لیپوساکشن در شمال تهران

جراحی زیبایی لیپوساکشن در شمال تهران : وزن ایده‎آل اهمیت بسیاری در افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی هر فرد دارد. یکی از انواع جراحی‎های زیبایی پیکرتراشی لیپوساکشن است. این عمل جراحی زیبایی کاربرد بهبود حالت زیبایی بدن را دارد و برای کاهش وزن بالا تجویز نمی‎شود. جراحی زیبایی لیپوساکشن روشی است که می‎توان از آن برای تمام اندام‎های بدن از جمله بازو، شکم، پهلو، ران و… بهره جست. این عمل زیبایی لازم است تا به کمک دستگاهی مخصوص و تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود تا از عوارض احتمالی آن پیشگیری شود. در ادامه به بررسی بیشتر این نوع عمل جراحی زیبایی می‎پردازیم.

چگونگی عمل لیپوساکشن در تهران

جراحی زیبایی لیپوساکشن وابسته به حجم چربی و موضع مورد درمان ممکن است در بیمارستان و مطب پزشک انجام گیرد. برای انجام لیپوساکشن در شمال تهران که تحت بی‎هوشی موضعی و یا عمومی صورت می‎گیرد در موضع مورد نظر چند برش کوچک ایجاد می‎گردد و به کمک دستگاه‎های مخصوص فرد دلخواه به اندام مذکور داده می‎شود. پس از اتمام عمل جراحی برش ایجاد شده به کمک بخیه جذبی بسته می‎شود. این بخیه‎ها نیازی به کشیدن ندارند و پس از مدتی جذب بدن می‎شود. پانسمان روی زخم لازم است تا بهبودی کامل بر روی آن باقی بماند. در صورتی که عمل جراحی در بیمارستان انجام شود و میزان چربی برداشته شده زیاد باشد ممکن است بنا به تجویز پزشک معالج نیاز به بستری شدن در بیمارستان ایجاد گردد. طول این نوع عمل پیکرتراشی اغلب از 2 تا 5 ساعت متغییر است.

مزایای جراحی زیبایی لیپوساکشن

لیپوساکشن یک عمل زیبایی است که می‎تواند اندام فرد را به حالت ایده‎آل و دلخواه او تبدیل نماید. این عمل پیکرتراشی مزایایی بسیاری را برای فرد به همراه دارد. از جمله مهم‎ترین مزایای آن لازم است به موارد زیر اشاره نماییم:

  • کاهش حجم اندام مورد جراحی
  • افزایش اعتماد به نفس در پی دستیابی به اندام دلخواه
  • از بین رفتن چربی اضافه و سفت شدن اندام
  • بهبود ظاهر فرد

عوارض جراحی زیبایی لیپوساکشن

ممکن است در برخی موارد علاوه بر مزایایی که به همراه دارد مشکلات و عوارضی نیز ایجاد نماید. البته لازم به ذکر است که به کمک پزشک متخصص امکان بروز این مشکلات بسیار کاهش می‎یابد اما لازم است فرد با علم به احتمال بروز این عوارض اقدام به انجام جراحی نماید. این عوارض در برخی موارد بلند مدت و در برخی موارد دیگر کوتاه مدت است که به مرور زمان از بین می‎رود.

  • افتادگی و نازک شدن پوست
  • عدم ایجاد نتیجه مطلوب
  • تجمع مایعات در زیر پوست
  • بی‎نظمی در ظاهر اندام
  • بی‎حسی در اندام مذکور
  • آسیب به اندام‎های مجاور

اما از عوارض کوتاه مدت آن که به مرور زمان از بین می‎رود باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • درد و عفونت
  • کبودی‎
  • بی‎حسی
  • تورم

نکات قبل و بعد عمل جراحی

اگرچه عمل جراحی لیپوساکشن در اغلب موارد موفقیت آمیز بوده و نتایج مطلوبی را به همراه دارد اما لازم است تا فرد برخی موارد ضروری را قبل و بعد از جراحی رعایت نماید تا روند جراحی به خوبی انجام گیرد و میزان ماندگاری نتایج آن افزایش یابد. این موارد با توجه به شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی پیش از شروع جراحی توسط پزشک به فرد اطلاع داده می‎شود. از جمله مهم‎ترین مواردی که فرد قبل و بعد از جراحی لیپوساکشن لازم است رعایت نماید باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • از مصرف دخانیات و نوشیدنی‎های الکلی یک هفته قبل و بعد از جراحی خودداری نمایید. این مهم می‎تواند روند بهبودی و نقاهت را به تعویق افکند.
  • داروهایی که از انعقاد خون جلوگیری می‎نمایند مانند آسپرین احتمال خونریزی در حین جراحی و پس از آن را افزایش می‎دهد. بنابراین ضروری است یک هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف آن اجتناب گردد.
  • از انجام فعالیت‎های سنگین تا بهبودی کامل پرهیز نمایید.
  • رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم اهمیت بسیاری در ماندگاری نتایج جراحی دارد.
  • مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‎نماید در زمان مقرر از بروز عوارضی چون عفونت پیشگیری می‎کند.
  • پوشیدن لباس تنگ و مناسب می‎تواند کمک بسیاری در کاهش تورم و کبودی‎های موضع مورد جراحی نماید.

هزینه جراحی زیبایی لیپوساکشن در تهران

هزینه جراحی زیبایی زنان لیپوساکشن در شمال تهران با توجه به معیارهای مختلف متفاوت است. این هزینه توسط پزشک و شرایط فرد تعیین می‎شود بنابراین پیش از معاینه فرد امکان مشخص نمودن آن وجود ندارد. از جمله عوامل موثر بر هزینه انجام جراحی لیپوساکشن باید به میزان چربی فرد، موضع مورد جراحی، شرایط فرد، هزینه‎های بیمارستان، دستمزد پزشک و… اشاره نمود. لازم به ذکر است شرکت‎های بیمه تنها هزینه جراحی‎ها و داروهای ضروری را تحت پوشش خود قرار می‎دهد که بر ادامه زندگی فرد تاثیر بسیاری دارد. جراحی لیپوساکشن از دسته جراحی‎های زیبایی است که اهمیت حیاتی برای فرد ندارد بنابراین اغلب شرکت‎های بیمه هزینه ناشی از آن را تحت پوشش خود ندارند. البته بهتر است فرد پیش از اقدام به آن با مشاور بیمه خود مشورت نمایید.

انتخاب پزشک مناسب

مهم‎ترین گام برای انجام جراجی لیپوساکشن و دستیابی به نتایج مطلوب انتخاب پزشک مناسب است. اهمیت پزشک معالج در روند درمان و نتایج حاصل از آن امری غیرقابل انکار است. بنابراین برای کاهش عوارض ناشی از این جراحی و افزایش مزایای آن ضروری است تا در انتخاب پزشک معالج دقت و حساسیت بسیاری به کار برده شود. در غیر این صورت امکان بروز مشکلاتی بعضاً جبران ناپذیر وجود دارد. در این انتخاب لازم است به مواردی چون تجربه، مهارت، سوابق موفقیت آمیز جراحی‎های مشابه توجه بسیاری شود.

میزان ماندگاری عمل جراحی لیپوساکشن

اغلب نتایج حاصل از جراحی پیکرتراشی لیپوساکشن به صورت طولانی مدت ماندگار است و فرد مجدد شاهد افزایش وزن در اندام مذکور نخواهد بود. اما لازم است بدانید این مهم در گرو رعایت  نکات ضروری پس از جراحی است. در صورتی که موارد ضروری پس از عمل مورد نظر قرار نگیرد و فرد از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکند احتمال افزایش وزن و تجمع مجدد چربی وجود دارد. بنابراین با وجود انجام این جراحی باز هم لازم است تا فرد براساس تجویز پزشک رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. به این معنا که صرف انجام لیپوساکشن برای کاهش دائمی وزن کفایت ندارد و در صورت عدم رعای امکان انباشت مجدد چربی وجود دارد.